Hoe goed is jouw organisatie voorbereid op een crisissituatie? Het is belangrijk dat je als organisatie weet wat te doen in een crisissituatie, zodat je crisissituaties kunt oplossen en de bedrijfscontinuïteit kunt waarborgen.
Het is belangrijk dat je als organisatie weet wat te doen in een crisissituatie, zodat je crisissituaties kunt oplossen en de bedrijfscontinuïteit kunt waarborgen.
Het komt helaas best vaak voor: bedrijven hebben hun crisismanagement niet op orde. Het ontbreekt aan duidelijke plannen en zijn die plannen er wel, wordt er dan voldoende geoefend? Pas als er een crisis uitbreekt wordt duidelijk wat er niet in orde is. En dan is het te laat! Voorkom verrassingen, zorg dat je goed voorbereid bent met onze op maat gemaakte crisismanagement training.
Voordat we met de crisismanagement & mediatraining beginnen, stellen we vast welke crisistypen in jouw organisaties kunnen voorkomen. We zijn heel ervaren in het schrijven van realistische scenario’s waardoor de deelnemers aan de training een hoog realiteitsgehalte ervaren.
Voor het tijdperk social media kenden we alleen beroepsjournalisten. Tegenwoordig is iedere burger journalist. Bij een groot incident zijn de ‘kijkers’ vaak eerder ter plaatse dan de hulpdiensten. Zij filmen alles wat er gebeurt en plaatsen dit vrijwel direct op social media. Dit betekent dat je als bedrijf weinig of geen tijd hebt om je voor te breiden op de komst van media. Zij zijn er immers al heel snel en hebben ook vaak al de nodige filmpjes/foto’s gezien. Mediatraining is dus heel belangrijk, niet alleen voor leden van het management of woordvoerders, maar ook voor werknemers die ter plaatse gaan op een locatie waar in een incident heeft plaatsgevonden buiten het bedrijf. Een goed en betrouwbaar verhaal voorkomt imagoschade. Met onze crisismanagement training & media oefenen we verschillende realistische scenario’s voor jouw bedrijf.
Het komt helaas best vaak voor: bedrijven hebben hun crisismanagement niet op orde. Het ontbreekt aan duidelijke plannen en zijn die plannen er wel, wordt er dan voldoende geoefend? Pas als er een crisis uitbreekt wordt duidelijk wat er niet in orde is. En dan is het te laat! Voorkom verrassingen, zorg dat je goed voorbereid bent met onze op maat gemaakte trainingen.
Bovenstaande indeling van de trainingsdag is een voorbeeld en zal altijd op maat zijn voor jouw bedrijf.
Bij een crisis wordt een manager of bestuurder geconfronteerd met een heel ander soort management dan hij gewend is namelijk crisismanagement. Binnen zijn organisatie veranderen structuren, komen verantwoordelijkheden anders te liggen en worden de lijnen korter. De belangen zijn groot en er kan sprake zijn van direct menselijk leed, maar ook juridische en financiële complicaties, personeelsproblemen en imagoschade liggen op de loer. Met onze crisismanagement training & media leggen wij de risico’s en complicaties van jouw organisatie bloot en zorgen ervoor dat jij goed voorbereid bent.
FWBI is een opleider voor jouw Crisismanagment, BHV & EHBO cursus. Wij leveren altijd maatwerk en gaan verder dan de theorie.